YTÜ Bilgisayar Mühendisliği Öğrencisi Yılmaz, Yapay Zeka Destekli Gezi Rehberi Geliştirdi
Geçtiğimiz sene Erasmus programı kapsamında Portekiz’e giden Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi Yusuf Yılmaz, Avrupa’nın farklı yerlerini gezerken zorluklarla karşılaştı. Bu deneyiminden ilham alarak yapay zeka destekli bir gezi rehberi uygulaması geliştirmeye karar verdi.
Uygulama, Shift Appens 2025 etkinliğinde “Gamification (Oyunlaştırma)” kategorisinde birinci seçildi. Kullanıcılara oyun ve sorularla kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmayı amaçlayan uygulama, cihaz konumunu kullanarak bulunduğunuz yere özgü kültürel bilgiler ve görevler sunuyor.
Yılmaz, uygulamanın demo sürümünü internet tarayıcısında kullanıma sundu ve mobil sürüm üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Ayrıca, yapay zeka entegrasyonu sayesinde uygulama otomatik olarak sorular hazırlıyor ve bilgi veriyor.
Yılmaz: ‘Hayalimdeki Birincilik Geçen Sene Gerçekleşti!’
Yusuf Yılmaz, aldığı ödülle ilgili yaptığı açıklamada, gezmeyi sevenler için bir şeyler yapma isteğiyle hareket ettiğini belirtti. Geçtiğimiz senenin hayalini kurduğu birinciliği elde etmenin mutluluğunu yaşadığını dile getiren Yılmaz, yapay zeka kullanımının önemine dikkat çekti.
Uygulamanın kullanımı konusunda bilgi veren Yılmaz, uygulamanın kullanıcılarına yeni yerler keşfetme ve kültürel farkındalık kazanma fırsatı sunduğunu belirtti. Kullanıcılar, uygulama içinde oyunlar oynayarak ve görevleri yerine getirerek puanlar kazanabiliyor ve bu puanları çeşitli indirimlerde kullanabiliyorlar.
Yılmaz’ın yapay zeka destekli gezi rehberi uygulaması, gezi tutkunları için son derece kullanışlı ve eğlenceli bir deneyim sunmayı amaçlıyor.